Продуктивність і мотивація під час локдауна: досвід BlaBlaCar
20/11/2020
На початку пандемії Covid-19 BlaBlaCar перевів понад 500 співробітників в 8-ми країнах в віддалений формат роботи. Віра Кліманова, HR директор BlaBlaCar, розповіла, яку стратегію обрала компанія, щоб максимально зберегти продуктивність і мотивацію своїх співробітників.
Пандемія Covid-19 застала зненацька всі бізнеси, починаючи від невеликих локальних бізнесів і до міжнародних гігантів. Перевести одночасно понад 500 співробітників у вимушений віддалений формат роботи нам було дуже складно. Але обставини вимагали швидкого прийняття рішень і реактивних дій. Єдине, що допомогло нам з цим впоратися ефективно - не одномоментне, а поступове закриття країн, в залежності від епідеміологічної ситуації та рішень конкретного уряду. Ключова мета, яку ми переслідували - максимально зберегти продуктивність співробітників і утримати мотивацію, незважаючи на негативний контекст довкола. Нижче кілька кейсів, якими ми б хотіли поділитися.
Регулярні комунікації
Терміновий перехід на дистанційний формат роботи змусив нас мобілізувати всі наявні ресурси. Швидка і прозора регулярна комунікація всередині компанії - перше, з чого ми почали. Нам було важливо, щоб кожен співробітник розумів, що відбувається, які рішення приймаються топ менеджментом і як це вплине на всіх. З іншого боку, регулярна комунікація допомогла нам виключити поширення чуток, які особливо в негативному контексті пандемії ніяк не допомогли б збереженню мотивації та ефективної роботи.
Ключовим джерелом інформації в цей час став Ніколас Брюссон, генеральний директор BlaBlaCar.
- Кожні три тижні Ніколас Брюссон проводив онлайн-конференції для співробітників, де розповідав про ситуацію в компанії і прийнятих рішеннях і відповідав на питання.
- За підсумком онлайн-конференції кожен співробітник отримував лист з ключовими тезами, а також міг вільно задавати будь-які питання. На них відповідала команда People Team.
Ситуація навколо поширення Covid-19 змінювалася постійно, тому нам важливо було розуміти загальний настрій співробітників, їхню мотивацію працювати і труднощі, які виникають на шляху. Регулярно всім співробітникам розсилалися опитування на залученість і прохання поділитися переживаннями, якщо вони виникають.
Робота з менеджерами команд
Віддалений формат роботи підходить далеко не всім. Хтось і раніше час від часу міг перемикатися від роботи в офісі до роботи з дому. Проте, ключовий момент - це дати час на адаптацію співробітників до нової реальності.
У процесі переведення співробітників на дистанційний режим, команда People Team займалася підготовкою керівників команд різного рівня в усіх країнах: готувала гайди і інструкції з ефективного управління віддаленими командами, проводила тренінги, ділилася кращими практиками інших компаній.
Це важливий пункт, адже він допомагає менеджерам налаштуватися на правильний режим роботи, навчитися залучати свої команди виключно на відстані і вибрати найкращі методи контролю ефективності.
Психологічна допомога
Психологічний комфорт співробітників - це ще один важливий пункт, особливо в контексті зміни формату роботи і негативу від зовнішнього світу. Ми до сих пір доносимо співробітникам, що відчуття дискомфорту, втрата мотивації, прокрастинація і будь-які тривожні стани сьогодні - це нормально. Нам важливо, щоб співробітники розуміли, що такі емоції не означають слабкість і невміння впоратися з ситуацією, а є лише одним з етапів переходу в нову реальність.
Для тих, хто хотів поговорити з фахівцем, ми дали можливість онлайн-консультацій з психологами.
Комфортний домашній офіс
Переглядаючи результати опитувань, ми зрозуміли, що багатьом співробітникам потрібна допомога з підготовкою домашнього робочого місця. За рахунок компанії кожен міг придбати офісне крісло, перевезти додому необхідне офісне обладнання. У деяких випадках ми купили додаткові екрани, принтери та іншу офісну техніку.
Соціалізація
Перейшовши в дистанційний формат роботи, ми тимчасово втратили один з важливих способів підтримки ефективності та мотивації - можливість соціалізуватися і спілкуватися. Ми запустили деякі ініціативи, щоб і тут підтримати співробітників. Почали з тематичних каналів у Slack:
- Батьківський. Ми збирали корисні посилання про те, як захоплювати дітей, поки батьки працюють, ділилися досвідом один одного.
- Кулінарний. У цьому каналі співробітники обмінювалися рецептами, влаштовували кулінарні батли, проводили спільні вечері і сніданки.
- Спортивний канал включав заняття з фітнесу та йоги онлайн.
- Канал “Домашні тварини” став джерелом найбільш позитивних емоцій і сміху.
- Онлайн-квіз на уважність допомагали співробітникам підтримувати дух змагальності і командної роботи.
Підтримка духу інновацій
Для BlaBlaCar підтримувати культуру створення інноваційних продуктів - один з найважливіших аспектів. До пандемії ми регулярно проводили хакатони Coding Nights - 24-х годинні заходи, де всі бажаючі співробітники розробляли продукти або фічі, які потенційно можна впровадити на BlaBlaCar.
У період пандемії Coding Night трансформувався в COVID Fight і перейшов в онлайн формат. Основним завданням ми визначили створення продуктів або функцій, які допоможуть в боротьбі з пандемією і можуть впливати на максимальну кількість користувачів. Вперше окрім співробітників ми підключили і користувачів BlaBlaCar, які своїми порадами та рекомендаціями задавали вектор. Серед 80-ти ідей ми вибрали BlaBlaHelp.
BlaBlaHelp - це безкоштовний мобільний додаток, яке об'єднує користувачів спільноти BlaBlaCar з тими, кому потрібна допомога з походом до магазину чи аптеки.
Зараз багато людей опинилися в складній ситуації, коли така проста і необхідна повсякденна задача, як похід в магазин, стало ризикованою, а іноді - нездійсненною справою. Однак, хтось із сусідів або людей, які живуть в тому ж районі, можуть допомогти. За 7 днів BlaBlaCar розробив новий картографічний додаток, щоб люди могли допомогти один одному з покупкою необхідних речей. Додаток дозволяє користувачам знайти надійних помічників або запропонувати свою допомогу сусідам. Тільки в Україні BlaBlaHelp дозволив як мінімум 6-ти мільйонам людей (користувачів BlaBlaCar в Україні) допомогти один одному, а в цілому - 90 мільйонам людей в 22 країнах світу, де працює карпулінговий сервіс.
Буквально за тиждень ми цей проект запустили. Дуже швидко зібрали майже 30.000 реєстрацій. Після зняття обмежувальних заходів на пересування сервіс став втрачати популярність, і недавно ми прийняли рішення припинити його підтримку, як непрофільного для нашого бізнесу. Що ще важливо - це був перший хакатон, в якому брали участь об'єднані команди розробників BlaBlaCar і недавно купленої компанії Busfor. Це був хороший досвід з точки зору інтеграції команд.
Результати
Набір корпоративних цінностей BlaBlaCar і можливість реактивно приймати рішення дійсно допоміг максимально ефективно підлаштуватися під нову реальність. Ми регулярно міряємо внутрішній NPS в компанії, і помітили, що в період з квітня по червень від виріс. Ряд прийнятих рішень, про які ми згадували вище, допоміг зосередити фокус на стратегічних проектах і відновити операційну роботу, як тільки обмеження на пересування були зняті.
Крім цього, ми зрозуміли, що ми можемо працювати в дистанційному режимі. Співробітники оцінили плюси віддаленої роботи, а повернення до колишнього формату стало непотрібним і неактуальним. Сьогодні ми тестуємо гібридний формат роботи, коли співробітники можуть самі вибудовувати свій графік, перемикаючись між роботою з офісу або будинку.
Posts Relacionados